Dag 7 (Koningsdag) Nog een dag in Odda - Reisverslag uit Tyssedal, Noorwegen van Stephanie Breugel - WaarBenJij.nu Dag 7 (Koningsdag) Nog een dag in Odda - Reisverslag uit Tyssedal, Noorwegen van Stephanie Breugel - WaarBenJij.nu

Dag 7 (Koningsdag) Nog een dag in Odda

Door: Stephanie

Blijf op de hoogte en volg Stephanie

27 April 2016 | Noorwegen, Tyssedal

Als we wakker worden en uit het raam kijken is het water rimpelloos (we staan aan de haven van Odda). Morgen wordt er regen voorspeld en we plukken deze dag hier i.p.v. verder te rijden; zat wensen hier. ’s Morgens bezoeken we het Norsk Vaskraft- og Industriestadmuseum in Tyssedal, honderd jaar geleden de grootste waterkrachtcentrale ter wereld, gevestigd in een prachtig gebouw. Erg de moeite waard als je in Noorwegen bent, ook de film! Vervolgens op naar de bijbehorende dam, want als er ergens een dam is, wil Joop eropaf. De weg er naartoe was deze keer spectaculairder dan de dam zelf, maar goed, dan is het plaatje compleet. ’s Middags gaan we op de fiets richting Buar, want ook dat moet een mooie fietsroute zijn. Heel mooi maar wel omhoog, maar goed geen probleem;), behalve dat de rugzak te klein was om te het teveel aan kleding in te stoppen, want als je hier op pad gaat moet je vanalles meenemen… je weet immers nooit wat het weer hier doet of voelt. Zoals bekend kunnen we bij de gletsjer zelf niet komen, omdat er nog teveel sneeuw ligt, maar na het parkeerterrein we lopen toch een flink stuk van het wandelpad (nou ja meer klimpad) richting de gletsjer, totdat er écht teveel sneeuw ligt. Ook nu weer laat terug, maar lekker actieve dag geweest.

• 28 April 2016 - 20:13

An:

Wat leuk om te horen dat jullie die centrale ook zo mooi vonden!
    Jammer dat je niet verder naar de gletsjer kon, want dat was me toch een klimpartij ...
    En wat een schitterende foto's, rimpelloos, duo foto's!