Dag 13 Tau - Flekkefjord - Reisverslag uit Flekkefjord, Noorwegen van Stephanie Breugel - WaarBenJij.nu Dag 13 Tau - Flekkefjord - Reisverslag uit Flekkefjord, Noorwegen van Stephanie Breugel - WaarBenJij.nu

Dag 13 Tau - Flekkefjord

Door: Stephanie

Blijf op de hoogte en volg Stephanie

03 Mei 2016 | Noorwegen, Flekkefjord

Wat zijn we blij dat we nog tijd over hebben. Anders hadden we niet gezien wat we vandaag gezien hebben. Het lijkt wel een heel ander Noorwegen. Aan de foto's is het misschien niet te zien, ook dit moet je eigenlijk met eigen ogen zien. Vanuit Stavanger volgen we weg 39 tot aan Egersund, daar nemen we weg 44 (die volgens het boek spectaculair moet zijn). Een goede keuze zo blijkt want wij zien een prachtig en voelen een warm Noorwegen. Weg 44 volgt zo ongeveer de kustlijn. De vele haarspeldbochten voeren door een met rotsen bezaaid landschap. Fjorden en tunnels (laatste zijn hier gratis, ook leuk) volgen elkaar op. Zo nu en dan hebben we een doorkijkje op de Noordzee en er zijn diverse goed ingerichte uitkijkpunten met info over het gebied. En dus plakken we Sogndalstrand ook maar weer aan onze route, we hebben gelukkig geen haast. Zo grappig...er staan in dit dorpje geen borden die de weg wijzen maar bewoners hebben zelfgemaakte bordjes aan hun huis hangen, de je bijvoorbeeld de weg wjzen naar het uitzichtspunt via hun achtertuin. Heel apart. Dorpje is deels bij wet beschermd.

We komen laat aan op de camping (die overigens tot een van de oudste campings in Noorwegen behoort, uit 1930), en na een heus zonnebad fietsen we toch nog even naar het dopje Flekkefjord voor een bezoek aan jawel... de Hollandse wijk (Hollenderbyen), Door vroegere houthandel met Nederland is er attijd een 'vlekje 'Nederlanders in Flekkefjord blijven wonen, vandaar de naam ;). Vonden we leuk.

Een erg verrassende dag vandaag! Wat is Noorwegen toch veelzijdig en mooi!!

Morgen helaas zo ongeveer de laatste dag, maar niet voordat de to see lijst is afgewerkt...

• 04 Mei 2016 - 20:57

An:

Oh, wat is het toch geweldig, zo'n veelzijdig land ook!
    En werkelijk prachtige watervallen en uitzichten. En ... dat zonnige weer erbij, wat wil een mens nog meer!