Dag 14 Flekkefjord - Mandal - Reisverslag uit Mandal, Noorwegen van Stephanie Breugel - WaarBenJij.nu Dag 14 Flekkefjord - Mandal - Reisverslag uit Mandal, Noorwegen van Stephanie Breugel - WaarBenJij.nu

Dag 14 Flekkefjord - Mandal

Door: Stephanie

Blijf op de hoogte en volg Stephanie

04 Mei 2016 | Noorwegen, Mandal

Vuurtorens is zó’n ding, als ik (Stephanie) er een zie, wil ik erop af. Ik had allang gelezen dat die van Lindesnes de 52 km extra kilometers de moeite waard moest zijn. De vuurtoren van Lindesnes is de meest zuidelijke vuurtoren van Noorwegen. Je komt er door een prachtig fjord helemaal uit te rijden en op een rotsige uitloper staat daar dan de Fyr en YES hij is vandaag open! Als je een toegangskaartje koopt - en dat doen we graag - mag je de kleine vuurtoren beklimmen, en heb je toegang tot een exposities, een film en nog zoveel meer en … een kopje koffie. En ja, deze ligt gewoon wel zo mooi en vanaf de top heb je een schitterend uitzicht over het blauwe water met de vele grijze rotseilandjes voor de kust. Prachtig licht en ongerepte sfeer en slechts een handjevol toeristen. Wij vinden trouwens de musea in Noorwegen niet duur en je krijgt waar voor je geld. Lang gebleven want je kunt hier ook mooi wandelen, en daarna helaas op naar de allerlaatste stop van onze reis naar Noorwegen naar Mandal, net onder Kristiansand, waar morgen (Hemelvaartsdag) om 15.00 uur onze boot vertrekt naar Denemarken. In Mandal hebben we een camperplaats aan de haven. Ligging van deze camperplaats is perfect, en ook dit Noorse stadje is een aangename verrassing vinden wij. We beklimmen de heuvel voor een mooi uitzicht over de stad en dan zie je wel de prachtige ligging ervan. Moderne bruggen en leuke cafeetjes, mooie haven met vele leuke bootjes en aanlegsteigers voor boten en met een nieuwe boulevard. Mandal is volgens ons een welvarende, hippe stad.

We sluiten deze prachtige ontdekkingsreis in Noorwegen af met een lekker pilsje op een bootterras in Mandal. We genieten er extra van. Wij houden van Noorwegen!!

Hopelijk hebben jullie thuis een beetje de sfeer van Noorwegen meegekregen. Ik ga bij de vorige verslagen nog tags bijzetten, dan hebben reizigers op waarbenjijnu ook nog iets aan sommige info. En misschien tot kijk als er een vervolg komt op dit Noorse avontuur.

Groetjes, Joop en Stephanie

• 05 Mei 2016 - 20:19

An:

Een prachtige afsluiting voor nu; deze reis naar het mooie Noorwegen is vast niet de laatste geweest ...!!
    Goede terugreis!